با ترسناک ترین فیلم های تاریخ جهان آشنا شوید!



بعضی از فیلمها به قدری ترسناک هستند که هنگام تماشایشان از از جایمان پریده*ایم! شاید در طول ماه ها و هفته*ها و سالها شبها کابوسشان را دیده باشیم. این فیلمها دلهره*آورترین، ترسناک*ترین و تاثیرگزارترین فیلمهایی هستند که تا به حال دیده*ایم و جزو برترین فیلمهای ترسناک تاریخ سینما می*باشند. برخی از این فیلمها بعد از گذشت سالها هنوز هم جزو بهترین*ها محسوب می*شوند.


هالووین- 1978

جن گیر- 1973

درخشان-1980

کشتار با اره برقی در تگزاس-1974

حس ششم- 1999

چیز - 1982

طلیعه مرگ-1978

28 روز بعد-2002

بچه رزماری- 1968

حلقه- 2002

مگس-1986

چشم-2003

جیغ-1996

جمعه سیزدهم- 1980


دراکولا-1931

شیطان مرده2-1987

عروس فرانکنشتاین-1984


---------- Post added at 10:43 PM ---------- Previous post was at 10:42 PM ----------

[فقط اعضا به تمام قسمت ها دسترسي دارند ، شما هم به جمع ما بپيونديد]





*این فیلم ها ترسناک ترین ها در نوع خود هستند و اکثر کسانی که اولین بار این فیلم ها را تماشا کرده اند حسابی ترسیده*اند و شاید...
ترسناک ترین فیلم*های تاریخ سینمای با موضوع روح
در این مقاله 10 فیلم ترسناک با موضوع روح که نمونه*های موفق*تر این ژانر هستند را به شما معرفی می*کنیم. این فیلم*ها ترسناک ترین*ها در نوع خود هستند و اکثر کسانی که اولین بار این فیلم*ها را تماشا کرده اند حسابی ترسیده اند و شاید تا مدتها نتوانسته اند موضوع آن را فراموش کنند.


10- آب سیاه (2002)

نشتی لوله کشی در این فیلم ترسناک به کارگردانی *هایدئو ناکاتا تبدیل به دلیل اصلی و غیرعادی ترس و وحشت فراوان می*شود. در آب سیاه ناکاتا دوباره بچه ای با توانایی ماوراطبیعه را در قالب یک روح قرار می*دهد، در قالب روح «میتسوکو» (میری اوگاچی) که به دنبال تلافی برای مرگ زود هنگامش آمده است. قرمز بودن کیف «میتسوکو» و وجود آب در این فیلم شباهت*هایی به فیلم «حالا نگاه نکن» دارد.


9- مه یا دود (1980)

«جیمی *لی کورتیس» با «جان کارپنتر» کارگردان فیلم همکاری می*کند و این فیلم به نسبت فیلم قبلی شان در گیشه نیز موفق تر بود. فیلمی* که پایانی متفاوت برایمان به ارمغان می*آورد و فراتر از استانداردهای فیلم*های روانی است.


8- استقامت شیطان (2001)

شاید این فیلم بیشتر در رده فیلم*های عجیب و غریب و باورنکردنی شناخته شده*تر باشد، بدن*های جهش یافته قابل لمس که در چرخش*های دوربین «گیولرمو دل تورو» جا خوش کرده اند! او در این فیلم گریزی هم به ماوراءالطبیعه زده است.
در سناریوی فیلم مرگ به طور قابل توجهی قد علم می*کند همراه با آغاز جنگ داخلی اسپانیایی که در یک یتیم خانه به وقع می*پیوندد. در این یتیم خانه روح بی قرار «سانتی» جوان (جونیو والورده) پرسه می*زند. درحالیکه تاریک ترین شکل*های رفتار بشری بر روح سانتی مصیبت زده سلطه می*افکند، احساس نگرانی و تشویش هم کم کم در سراسر فیلم غلبه می*کند.


7- جن مزاحم (1982)

و حالا ما به اولین فیلم با موضوع خانه جن زده در لیستمان رسیدیم. در این فیلم همکاری موفقیت آمیز استیون اسپیلبرگ در نقش نویسنده و تهیه کننده با کارگردان فیلم یعنی توب هوپر به خوبی به چشم می*خورد. حس شگفتی از اینکه یک نفر برای همراه شدن در فرار «برد» می*آید با «کارول آنی فریلینگ» (هِدِر اوروکی) که دزدیده می*شود.


6- تسخیر شده (1963)

منتظر ماندن برای یک فیلم جن زده و بعد حضور ناگهانی دو آدم شرور؟ چه چیز عجیبی در آن می*بینید؟خوب، شاید از نظر مفهومی بهتر از پیدا کردن شخصی برای دوباره سازی نسخه اصلی «تسخیر شده» (سال 1963) به کارگردانی «جان د بونت» باشد. به هر حال «رابرت وایز» که نسخه جدید را کارگردانی کرد هوش و فراست خود را در پروسه فیلم سازی به کار برد، تا اینکه شما بتوانید فیلمی *را ببینید که هم پریشانی و دل نگرانی*های یک فیلم ترسناک را به همراه دارد و هم از کیفیت بالای دلفریبی*های روان شناسانه برخوردار است.


5- حس ششم (1999)

آن چه باعث شگفت انگیز بودن تماشای این فیلم می*شود، نه فقط بازی*های درخشان، هیجانی بودن و یا حتی موضوع فیلم است، بلکه دیدگاه شیامالان و نحوه بیان فیلم می*باشد که مخاطب را به خود جذب می*نماید، و در نتیجه او را به تماشای نمایشی غنی از احساسات: هراس، غم، شادی، پریشانی و رضایت می*نشاند.
در این فیلم شیامالان تسلط و هنر خود را در به هم بافتن موضوعات پیچیده روانشناسی، دینی و ماوراء الطبیعی به یکدیگر به صورت یک داستان قوی و مافوق انتظار نشان می*دهد. حس ششم با اینکه در ظاهر در ژانر فیلم*های ترسناک قرار می*گیرد، ولی حقیقتا داستانی درباره روابط انسانی در یک پیش زمینه ماوراء الطبیعی است؛ به طوری که حتی مردگان تا اواسط فیلم به مخاطبین نشان داده نمی*شوند و هنگامی *که آنها در لحظاتی کوتاه ولی تاثیرگذار دیده می*شوند فیلم نگاه خود را تغییر داده و تماشاگر کول را می*بیند که با یافتن تسلط بر خود، بدون ترس با ارواحی که به صورت ناعادلانه و خشونت بار مرده اند ارتباط بر قرار می*کند و به صحبت می*نشیند. درحقیقت حس ششم فیلمی *است که می*کوشد بدون لوث کردن مفاهیم ماورالطبیعه روابط متقاعد کننده ای بین مرده*ها و زنده برقرار کند.


4- حالا نگاه نکن (1973)

«جان باکستر» (دونالد ساترلند) و همسرش، «لارا» (کریستی) داغ*دیده و پریشان از مرگ دختر کوچک*شان، برای تسکین و فراموشی این فقدان بزرگ به ونیز می*روند، و به پیر دختری انگلیسی و خواهر نابینایش - که توانائی*های ذهنی ماوراءالطبیعه*ای دارد - برمی*خورند که از طرف دختر مرده*شان به آن دو از آینده و خطری نامعلوم هشدار می*دهند. «جان» چندبار بچه*ای با بارانی قرمز را در کوچه پس کوچه*های ونیز می*بیند، و بالاخره زمانی که در کوچه*ای بن*بست گیرش می*اندازد، خود را با پیرزن کوتوله مخوفی روبه*رو می*بیند که به ضرب چاقو جانش را می*گیرد.
برمبنای داستان کوتاه و گیرای دو موریه، و با استفاده خلاق از لوکیشن*های دلگیر ونیز در زمستانی سرد و پُر از بارندگی، روگ چشم*اندازی خلق می*کند که در آن هرچیزی نحس و شوم به*نظر می*آید. تمام فیلم به کابوسی طولانی می*ماند و انگار همه چیز کنار هم قرار گرفته تا تماشاگر به آن صحنه پایانی برسد: همراه چشم*های از حدقه بیرون زده ساترلند، آن بارانی قرمزپوش را تعقیب می*کند، در عطش دیدن چهره*اش می*سوزد و بعد، آن چهره کریه و دشنه مخوفی که انگار بر قلب تماشاگر می*نشیند.


3- دیگران (2001)


دیگران چه کسانی هستند؟ ارواح مردگان پس از مرگ کجا زندگی می*کنند؟ آیا در همین جهان و یا جهانی دیگر.
در یکی از سکانس*های شاهکار این فیلم که کمتر کسی به ان توجه کرده پدر خانواده از جنگ به صورت کاملا پریشان برمی*گردد و در حالی که روی تخت نشسته و روبه روی آینه اما اینه هیچ کسی و هیچ تصویری در آیینه نشان نمی*دهد ...
حقیقت فیلم از این قرار است که یک مادر (نیکول کیدمن) پس از دوری از همسرش که به جنگ جهانی رفته و در جنگ کشته شده است دچار جنون می*شود و دو فرزند دختر و پسر خودش را می*کشد و در نهایت دست به خودکشی می*زند....فیلم از جایی شروع می*شود که بیننده فقط متوجه یک تغییر مکان معمولی می*شود از شهری به شهر دیگر ....اما در واقع این انتقال از جهانی به جهان دیگر صورت گرفته است.
اما پس از دیدن این فیلم انسان دچار یک نوع شوک و بهت زدگی می*شود و نا خوداگاه به فکر فرو می*رود یعنی همان چیزی که عوامل فیلم می*خواستند.


2- حلقه (1998)

بار دیگر همان افسانه قدیمی، طی نامه ای خبر مرگ کسی به او داده می*شود و سپس یک کاست ویدئویی برای او فرستاده می*شود که مرگش را پس از یک هفته پیش بینی کرده و این مرگ دقیقا پس از 7 روز اتفاق خواهد افتاد. محتوای فیلم حلقه نیز اینگونه است و بیننده را با تصاویر وهم انگیز و کابوس مانند روبرو می*کند. و در امتداد فیلم یک خبرنگار مطبوعاتی با نام «راشل کلر» با بازیگری نائومی* واتس به این قضیه مشکوک شده و به پی گیری آن می*پردازد.
گفتنی است این فیلم بازسازی یک فیلم به یاد ماندنی ژاپنی به همین نام است و کارگردان ژاپنی به نام هیدئو ناکاتا (Hideo Nakata) این داستان ترسناک و خیالی را ساخته است. این فیلم به زودی تبدیل به پدیده ای شد که موجب تکثیر و ساخت فیلم*های وحشتناک و به این سبک، در تاریخ سینمای ژاپن گردید.


1- درخشان یا تلالو (1980)



و حال رسیدیم به شاهکار استنلی کوبریک. او از عناصر ترسناک به خوبی بهره گرفته است: از روح دختران دوقلو، فوران خون، الهام شدن به پسر کوچک خانواده و نوشتن کلمه قتل به صورت برعکس روی آینه (REDRUM) و تکرار آن توسط پسر و بالاخره گریه دیوانه وار جک نیکلسون که می*گفت «جانی اینجاست». کوبریک در «درخشان» ما را با حال و هوای روان پریشانه فیلم درگیر می*کند که از همان صحنه*های آغازین فیلم که خانواده جک نیکلسون برای رفتن به هتل در جاده می*رانند مشهود است تا انتهای فیلم که با تصویر یخ زده جک نیکلسون تمام می*شود و به راستی که جک نیکلسون در این فیلم فوق العاده بازی کرد.





[فقط اعضا به تمام قسمت ها دسترسي دارند ، شما هم به جمع ما بپيونديد]